MĒS NODROŠINĀM NEIEROBEŽOTU PIEEJU INFORMĀCIJAI
UN LABU LASĀMVIELU ATPŪTAI
Bibliotēkas paziņojumi:

Jāņa Kalnmaļa izstāde Eiropas pilsētas - gleznās

Papildināts 2012. g. 31. oktobrī
FOTO / VIDEO / PDF / POWERPOINT
drukāt
Jāņa Kalnmaļa izstāde Eiropas pilsētas - gleznās

Kuldīgas Mākslas namā no 12.septembra līdz 4. novembrim Jāņa Kalnmaļa izstāde Eiropas pilsētas – gleznās.

Mākslas nams atklāj rudens sezonu ar gleznotāja Jāņa Kalnmaļa izstādi Eiropas pilsētas gleznās. Šajā izstādē mākslinieks rāda savas ceļojuma piezīmes gleznās, kā viņš pats saka: „Tā nu esmu iekārtots - pasauli labāk uztveru, ja pie rokas ir krāsas un otas.”

Izstādei atlasīti 28 audekli, kuri tapuši pēdējo gadu laikā ceļojot, skicējot un gleznojot Eiropas plisētās un Marokā. Starp eksotiskajām zemēm ir izlikti arī daži Kuldīgas, Ventspils un Aizputes skati - pilsētas, kurā mākslinieks dzīvo un strādā jau daudzus gadus. Pazinējiem tā būs trešā tikšanās ar mākslinieku Kuldīgā, pārējiem iepazīšanās ar labu klasisku glezniecību.

Mākslinieks ir liels ceļotājs, kopā ar savu sievu Birutu apbraukājis daudzas valstis.

Viņš atzīstas - nebraucu kā tūrists, bet gan kā brīvs cilvēks. Mēģinu sajust atšķirības starp valstīm un parādīt tās gleznās.

Mākslas zinātniece Ingrīda Burāne raksta par mākslinieku:

Šodienas Latvijas glezniecībā Jānis Gunārs Kalnmalis ir viens no nedaudzajiem, kurš apzināti strādā dabā, mērķtiecīgi pārrada emocionālos redzējumus, noskaņās vispārinātā mākslas tēlā. Neatkarīgi no tā, vai par gleznieciskās valodas pirmavotu kļūst kāda no Eiropas pilsētām, kuras viņš regulāri iepazīst, rīko tajās personālizstādes un glezno vai arī tie ir pašmāju koki, krūmi un žagari, kā viņš pats šos gleznojumus ir nodēvējis. Būtiskākais nestandarta formātos apstādinātajos mirkļos ir veids, kādā mākslinieks runā par laiku un telpas vienību. Nav grūti saredzēt , ka, izmantojot visus amata paņēmienus un metodes kopiespaida radīšanai, mākslinieks tomēr, šķiet, galveno uzmanību pievērš virsmas apstrādes, dažādošanas, pilnīgošanas problemātikai. Krāsas uzklājiens, plastiskums, ritmiskums, punktualitāte, šķīdinājumi, pludinājumi, sabiezinājumi rada to neatkārtojamo personas klātbūtnes momentu, kas nosaka profesionalitātes raudzi.

Atšķirīgos dzīves periodos viņš koncentrējies un atklājis, ka vienlīdz labi var izteikt savas domas un jūtu pasauli visos žanros: figurālajā glezniecībā, portretā, akta glezniecībā, klusajā dabā, arī ainavā. Pēdējā desmitgadē, tieši ainava, kas ir smalks un sarežģīts izteiksmes veids, kļuvusi par Jāņa Kalnmaļa māksliniecisko interešu paudēju.

Izstādes kuratore

Ieva Vītola-Lindkvista