MĒS NODROŠINĀM NEIEROBEŽOTU PIEEJU INFORMĀCIJAI
UN LABU LASĀMVIELU ATPŪTAI
Bibliotēkas paziņojumi:

Reiņa Hofmaņa fotogrāfiju sērijas „Pārdod”, „Akmeņi” un „ Teritorija” Mākslas namā no februāra.

FOTO / VIDEO / PDF / POWERPOINT
drukāt
Reiņa Hofmaņa fotogrāfiju sērijas „Pārdod”, „Akmeņi” un „ Teritorija” Mākslas namā no februāra.

 

Reiņa Hofmaņa fotogrāfiju sērijas „Pārdod”, „Akmeņi” un „ Teritorija” Mākslas namā no februāra.

1. februārī plkst. 15:00 notiks Reiņa Hofmaņa fotogrāfiju sēriju „Pārdod”, „Akmeņi” un „Teritorija” atklāšana.

Reinis Hofmanis (1985) ir viens no šī brīža aktīvākajiem un redzamākajiem jaunākās paaudzes fotogrāfiem. Viņa darbi balstās dokumentālajā fotogrāfijā, pieļaujot zināmu devu inscenējuma. Ainavu tradīcijā balstītās sērijas pārskata vides un tajā atrodamās patērēšanas  ievilkto zīmju attiecības, bet portretos tiek uztaustītas indivīda un viņa identitātes trauslās robežas.

R.Hofmanis ir absolvējis Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļu (2009), studējis fotogrāfiju Hanoveres Lietišķo zinātņu un mākslas universitātē 2007). Izstādēs piedalās kopš 2003. gada, līdz šim sarīkojis 6 personālizstādes. 2012. Gadā saņēmis galveno balvu prestižajā starptautiskajā fotokonkurša Archifoto par sēriju “Teritorija”.

Sērija „Pārdod”. Fotogrāfiju sērija “Pārdod” (2010) fiksē Latvijas ainavu pēc globālās ekonomiskās krīzes. Tā saucamajos 'treknajos gados' pilsētu nomales apauga ar jaunceļamo māju rajoniem, kuri, lejupslīdei sākoties, tā arī netika pabeigti un tika bagātīgi rotāti ar daudzsološu uzsaukumu 'Pārdod'. Šie uzraksti nereti atspoguļo pašu īpašnieku estētisko gaumi, vēlmi būt inovatīviem un pamanāmiem citu līdzīgu piedāvājumu klāstā. Atsevišķos gadījumos nav pat īsti skaidrs, kas tieši tiek piedāvāts pirkšanai – uzrakstus iespējams atrast gan kailās pļavās, gan lielceļa krūmājos.

Sērija „Akmeņi”. Sērijā R. Hofmanis Stasbūras pilsētvidē izceļ vietas, kas iezīmētas ar akmeņu kompozīcijām. Kā apgalvo fotogrāfs, akmeņi bija viena no pirmajām lietām Strasbūrā, kas piesaistījuši viņa uzmanību. Simbolisko zīmju – akmeņu – funkcionālo nozīmju atšķetināšana no skatītāja prasa kultūras un sociālās vides konteksta pārzināšanu. Strasbūrā, tāpat kā vairākās citās Eiropas pilsētās, ar akmeņu izvietošanu tiek reglamentēta sabiedriskā kārtība - tie norobežo tukšos zemes fragmentus no ceļotāju karavānām un nesankcionētas automašīnu novietošanas.

Sērija „Teritorija”. Sērijā atspoguļo Rīgas pilsētvidi ziemā, krēslas laikā. Vienojošs elements viņa darbos ir maksas autostāvvietas un to apsardze Rīgas nomalēs. Tādā veidā fotogrāfs ir centies attēlot robežas starp publiski pieejamo un privāto pilsētvidi, kā arī izcelt cilvēcisko elementu arhitektoniskā ainavā.

Reinis Hofmanis par sēriju “Pārdod” :

“Darbā skartas divas man svarīgas tēmas – ainava kā kultūrģeogrāfisks fenomens, un zīme kā patērētājkultūras simbols. Šiem elementiem mijiedarbojoties, ainava kļūst par uzskatāmu liecību konkrētā laikmeta ietekmei uz vidi. Manu interesi saista attiecības starp ainavu un zīmi, kā mainās telpas uztvere tajā, iekļaujot dažādus elementus. Ainava ir dabas un sabiedrības kopprodukts, kas top, kad cilvēks, liekot lietā savas maņas, piešķir jēgu noteiktu elementu kopumam vidē.